Jul 1, 2012

[ELTeCS_PE​RU] The situation of English

Dear All


I knew that the posting by Luis Negrini was going to raise opinions. I am glad.

My comment is on the level of English needed to become a teacher. I know this is controversial but it is in fact an issue that has caused many aired reactions in the past. My personal opinion and feeling is that an A2 level, as suggested by a member of the group in a previous email, is way too basic. A2 corresponds to KET in the Cambridge system, or to be more specific ELEMENTARY, and being myself an examiner for these tests, I find it difficult to accept that anybody with that kind of level could be a teacher. Remember that you can´t give what you don´t have, in other words, what is somebody going to teach if s/he doesn´t have the knowledge her/himself?

Keep the activity in the list and propose other topics if you like.

See you at IATEFL next week end!

Cesar Klauer
http://sites.google.com/site/cesarklauerhidalgo
cesar.klauer.hidalgo@gmail.com
cesar.klauer@udep.pe
http://www.cesarklauersteflblog.blogspot.com/
http://www.generaccion.com/usuarios/
http://cesarklauerblog.blogspot.com/

[ELTeCS_PE​RU] English in Public schools


Dear Colleagues:


I think it is very important to be conscious that the key is not only to increase the number of hours but also to be certain that the person in front of the class is a real teacher of English..at least with A2 level according to the CEFR. I emphasize "at least A2 lever" otherwise more hours of "English"does not mean necessarily effective teaching and quality..it would be just more of the same....it is quality first..then quantity but of a better level....

Lic.Víctor Hugo Corzo

[ELTeCS_PE​RU] EL INGLES EN LOS COLEGIOS DEL ESTADO

Previo cordial saludo a todos los lectores de esta página, me permito formular las siguientes preguntas que tienen como propósito facilitar la reflexión y el análisis sobre la situación actual de la enseñanza del idioma ingles en las instituciones educativas estatales.


1.¿Cuánto tiempo hace que la cantidad de dos horas semanales dedicadas al curso de inglés en los colegios del estado de secundaria permanece inalterable ?

2.En los colegios del estado de secundaria ¿Qué cantidad de las seis horas llamadas de libre disponibilidad se le adiciona al curso de inglés?

3.¿Son suficientes las dos horas semanales para desarrollar de manera aceptable los contenidos propuestos en los mismos libros del curso de inglés dados por el Ministerio de Educación?

4.¿Conoces de alguna iniciativa reciente tomada por las distintas agrupaciones de profesores de inglés existentes en Lima encaminada a gestionar por ante el Ministerio de Educación el incremento en la cantidad de horas dedicadas al curso de inglés en los colegios del estado de secundaria.

5.¿Se debe incluir en el Diseño Curricular Nacional la enseñanza de inglés desde el nivel de Educación Primaria?

Estoy convencido que el mejoramiento de la situación del curso de inglés en los Colegios Estatales traerá consigo un mejoramiento en nuestro desarrollo profesional como docentes del área.

Somos los profesores en ejercicio de la docencia en el sector estatal los que debemos ser los más interesados en buscar / luchar por este mejoramiento. Estemos atentos a convocatorias serias que nazcan de los mismos docentes del estado que busquen este objetivo.



Lic. Luis Negrini Arellano

Subdirector de Gestión Pedagógica

I.E "JOSE DEL CARMEN MARIN ARISTA"